inLAB

inLAB is the inorganic nanochemistry laboratory of the Department of Chemistry of the University of Pavia.

inLAB was founded in 2007 by Piersandro Pallavicini and Angelo Taglietti.

The Academic staff is composed of: Piersandro Pallavicini (full professor), Angelo Taglietti (associate professor), Giacomo Dacarro (associate professor), Yuri Diaz Fernandez (researcher).

Main research activities:

• synthesis of taylored non-spherical noble metal nanoparticles for plasmonic, photothermal, SERS, sensing and biomedical use
  • functional inorganic surfaces coated with molecular and nanoparticles monolayers
  • innovative antibacterial materials based on nanoparticles and metal complexes
  • functional nanoinks for inkjet printers

Other information can be found here.

inLAB è il laboratorio di nanochimica inorganica del Dipartimento di Chimica dell’Università di Pavia. Fondato nel 2007 dal prof. Piersandro Pallavicini e dal prof. Angelo Taglietti, comprende ora il personale permanente:

Piersandro Pallavicini (professore ordinario), Angelo Taglietti (professore associato), Giacomo Dacarro (professore associato), Yuri Diaz Fernandez (ricercatore)

Trovate qui altre informazioni.